השינה חשובה מאוד לגוף. לכן חשוב לתת לגוף שינה מיטבית, ללא הפרעות חיצוניות, העלולות לפגוע באיכות השינה. שימוש בסמארטפונים ובמשחקי מחשב, כמו גם גלישה באינטרנט, לפני השינה – מעוררים את הגוף והמוח ומפחיתים את איכות השינה. חוסר שינה, או שינה שאינה מיטבית, עשויה לפגוע בריכוז.

ילדים יכולים להשיג שיפור משמעותי בריכוז באמצעות פעולות פשוטות ביותר.

המלצות

לפני השינה

  • כשעה לפני השינה להמעיט בשימוש בטלפונים ניידים, בגלישה באינטרנט, במשחקי מחשב, בצפייה בטלוויזיה.

במהלך השינה

  • לכבות לחלוטין את המכשיר הסלולרי (לא רק את המסך).
  • אם צריך להטעין את הסוללה של הטלפון הסלולרי בלילה:
    • יש להטעין בחדר אחר.
    • אם אין אפשרות אחרת, מומלץ להניח את המכשיר הסלולרי רחוק ככל האפשר מהגוף (למשל בצד השני של החדר).

השכמה

  • לרכוש שעון מעורר ולהתעורר באמצעותו.

עלון המלצות

עלון המלצות להתנהלות טכנולוגית של ילדים – לשיפור הריכוז ולצמצום חשיפה לקרינה

לחצו על התמונה למעבר לעלון בפורמט PDF

מאת:

ד”ר גדי ליסק, רפואה התנהגותית וביופידבק
ואבי פטל, ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים, מנהל תחום קרינה ותקשוב.

העלון באדיבות:
אורית חזון מנדל